Rekommendationer

Det r alltid lika roligt nr vra kunder hr av sig efter resan!

Lunnefgel

5 augusti 2019 -Hej!Vi hade ett verraskande bra vder med bde strlande sol och varma dagar. Ngra regnskurar p norra Island men d var vi mestadels p resa i bilen.Vi hann se en hel del sevrdheter ssom, flera vattenfall p bde sdra och norra Island, gejsrar, plats fr bda kontinentalplattorna, svart sand, lunnefglar, isberg, lavaberg, varmt bad mm.Mjligen kunde vi haft en natt till i Husavik eftersom det blev lite knappt om tid kring Myvatn. Planeringen var annars bra med bde naturnra hotell och hotell i byar och stder.Hotellfrukosten var i regel bra, ngot mindre sortiment p de sm hotellen men det var helt ok.P Hotel Anna var rummen i olika standard. Men hr t vi en god middag.Fr vrigt rent och snyggt inredda.P Hotel Gerdi var rummen ocks i olika standard och storlek. I ett av rummen fanns det bara ett mindre fnster hgt upp p vggen.Tyvrr var inte vattenrren fackmssigt monterade. Hr var varmvatten- och kallvatten felkopplade och i toaletten spolades det varmvatten.Fr vriga hotell var standarden bra/mycket bra.Bilen, en Mitsubishi Outlander, fungerade utmrkt.Stort TACK fr all hjlp.MvhBosse

1 Augusti 2019 - Hej Gully!Jag har tnkt skriva till dig mnga gnger sedan vi kom hem och jag r ledsen att jag inte ftt ivg raderna tidigare. Vi vill verkligen tacka dig fr den fina och innehllsrika resan du komponerade t oss Vi r alla tre vldigt njda. Hjdpunkten fr Amanda var frsts - inte ovntat- mtet med och ridturerna p de underbara islandshstarna. Vi njt ocks av den otroligt vackra vandringen frn Eldhestar till lagunen.Stmningen p Eldhestar var vnlig och familjr och de tog vl hand om Amanda. Flera svenskar arbetade i stallet. Alla transporter fungerade perfekt och enligt islnningarna hade vi vldig tur med vdret ven om regnjackan och ylletrja kte p ibland.Det r 21 r sedan Bengt och jag beskte Island och d var det vrt frsta besk p n.
D var vi p vg till USA och det blev ett kortare besk. Det var roligt att komma tillbaka och se hur mycket som hnt i Reykjavik sedan dess. S mycket nytt som byggts och s mnga fina affrer och restauranger det fanns nu. Vi lrde oss ocks att turismen gtt om fiskeindustrin som inkomstklla och vi mtte turister frn mnga delar av vrlden, bl.a en grupp kineser p Eldhestar.
Vi snder dig ett stort tack fr ditt engagemang i vr resa, som blev en hrlig minnesrik upplevelse. Varma hlsningar frn oss alla tre genomEva

26 juni 2019 -Tack snlla Madeleine p Islandia.Vi, 18 personer, kom i sndags tillbaka frn Reykjavik. Det var en resa, som vi planerat i mnga mnader fr att fira min exmakes och min 75 rsdag tillsammans med barn och barnbarn. Det blev en resa, som vi alla alltid kommer att minnas.Tack vare er utmrkta service och planering har allt fungerat 100- procentigt. Det r nstan osannolikt att det inte intrffar ngot missde eller sjukdom med s mnga personer och mnga programpunkter. Dessutom strlade solen alla dagar frn klarbl himmel till kl. 23.45 var dag och temperaturen i skuggan var uppe i 15 grader. Bara det p Island!Lgenheterna p Hotel Fron, var s fina och bra lge i stan. Det r utmrkt fr barnfamiljer att ha familjen samlad, att kunna laga en lunch och pausa mitt p dagen och det knns s rymligt. Och vi kunde samlas i olika grupperingar i de olika lgenheterna ibland p kvllen efter restaurangbesken.Vi r s njda med alla programpunkter vi gjorde och bussar och tider fungerade perfekt. Ja, vi alla r s glada fr att denna resa blev s fin.Mltiderna p kvllarna p olika restauranger gick smidigt och p tv, Bryggjan Brugghus och Restaurang Reykjavik hade vi dessutom eget avskilt rum. God mat fick vi ocks p alla kvllsrestauranger.Tack n en gng fr ert jobb med denna resa.Hlsningar Sara M

17 juni 2019 -Hejsan!Nu r vi tillbaka i Sverige och r vldigt njda med resan. Tacksamma fr att all transport gick som p rls och fr allt det varma islndska mottagandet. Fantastisk service och enastende bemtande frn bde dig och islnningarna i allmnhet. Och vi r sklart alldeles tagna och hnfrda av alla vyer och upplevelser frn lrdagens tur utanfr Reykjavik. Tusen tack fr det!MvhErik K - Korgossarna

15 juni 2019- Hej Madeleine,Jag och min man vill tacka dig fr den fina planeringen du gjorde till oss. Allting fungerade perfekt och vi hade mycket gldje av vr guide och chauffr Lena Eriksson. Lena gav oss suvern information bde vad gller utflyktsmlen och det islndska samhllet i vrigt. Ett plus var ju ocks att solen sken frn molnfri himmel de dagar vi var dr, vilket ocks speglades av det livliga inhemska folklivet, speciellt kvllar och ntter.Vi hoppas att vi kan terkomma vid annat tillflle.Bsta hlsningarMonica och Dick

13 juni 2019 -Hej Gully! Tack fr att du rekommenderade Frost og Funi samt hade fixat s att de visste att han fyllt r.De hade gjort jttefint p deras rum dr. Island levererar!Med varje dag och inte ett moln s lngt gat kan n har visett Islands vidder, berg och hav nda mot horisonten frn morgon tillkvll, med boende med det mest mysiga och vackra utsikt, med tillgngtill att uppleva varma bad i naturen och p hotellen, med vandring ioslagbart fantastisk och frundrande terrng, i kombination medspnnande stad och mat och dryck som smakat super, har vi ftt upplevaIsland p absolut bsta stt. TACK frn djupet av mitt hjrta ❤️ fratt du ordnat med s underbara boenden och fr alla fina tips pvad vi skulle gra. Mrten och jag r s njdaMed vnliga hlsningar, Susanne A

10 juni 2019-Hej, Tack, vi hade en fantastisk resa. Vi hade tur med vdret, inget regn och sol nstan varje dag. Allt funkade fint med boende, bil och golfen. Fantastiska banor. Vi r helnjda :-). Tack fr all hjlp! Anneli

15 maj 2019-Hej Madeleine,Nu har jag ntligen pratat med bestllaren.Gruppen blev ju pverkade av sas strejk men inte i den omfattning som man befarade. Deras hemresa med Sas genomfrdes som planerat. Vliken var en himla tur!De r supernjda med hela arrangemanget. Jtte positiva terkopplingar internt.Det som de nmde speciellt var valsafarin superbra! De hade tur att det var s vindstilla denna dag, s de kunde verkligen se bra ver havsytan och hade en behaglig dag till havs.ven turen Gyllene cirkeln, var jttebra. Solen sken och allt var bra.De bermde alla guider! Hotellet var bra och all mat var fantastisk!!Tack fr din proffsiga hjlp! Detta vill jag gra med fler grupper!Hlsningar/Anneli

7 december 2018-Hej Madeleine, Har nu haft en avstmning med kunderna och de r s njda :-) De tyckte allt fungerade vldigt bra och de var njda med upplgg, hotell osv. Ser fram emot att skicka fler grupper till Island.Stort tack fr hjlpen!Med vnliga hlsningar,Teija

24 oktober 2018 -Hej Gully!Bde mamma och jag r supernjda med vr Islandsresa. Allt var verkligen bra. Det var spckade dagar men vi hann se mycket. Knns som om antalet dagar var perfekt, tror inte mamma hade klarat att ta in mer.Tack fr hjlpen med att fixa en perfekt resa!Hlsningar Helena

15 augusti 2018- Hej Madeleine! Vi vill tacka fr att vi fick en hrlig resa till Island tv veckor i juli.All bokning du gjorde med utflykt, boende och hyrbil samt flyg fungerande utomordentligt!Ha det fortsatt bra!Mnga hlsningarMonica med familj

15 augusti 2018 - Hej Gully,Det har varit en superbra resa och Island r fantastiskt.Allting har flutit p bra och ett extra stort plus till lgenheten.Den passade oss perfekt och den lg vldigt nra och bra till allting.Och paret som hade den var ocks jttebra, hon gav oss lite tips p vad vi kunde Gra nr vi inte hade utflykter.Vi hade ocks bra vder fr att vara Island :)Tack fr all din hjlp och jag kommer garanterat ka tillbaka.Med vnliga hlsningarJohanna Petersson

29 maj 2018 -Hej Gully!Ville bara sga att kunden kom in till mig med choklad frn Island nu och var jttenjd med resan.(Sa speciellt att resplanen de ftt var suvern att flja och hon ville att jag skulle tacka dig ocks) Guesthouset var frscht och fint och hotellet sista natten jttebra. Resan ver Stockholm hem gick smidigt.Hlsningar Ingela

5 december 2017 - Hej!Jod jag ringde dem i frra veckan och de var jttenjda! Allt hade flutit p perfekt. S n en gng ett stort tack fr hjlpen!nskar dig en trevlig jul om vi inte hrs innan dess och s hoppas jag att vi snart fr anledning att hras igen.Mvh Karolina

6 november 2017 - Hej Gully!Tack fr en fantastiskt fin resa till Island. Allt fungerade perfekt och vi r jttenjda med allt. Hlsa ocks Anders och tacka fr alla fina besk och den utskta guidningen.Hlsningar frn11 njda svensklrare

4 september 2017- Resan till Island, var helt fantastisk!Nr vi hade landat och hmtat ut vrt bagage p flygplatsen, gick vi ut fr att ta bussen till Bl lagunen. (En hel buss fr oss sjlva! Haha) Bl lagunen var helt fantastisk! Frs frst jttemycket nr vi hade bytt om till badklder och gick ut mot polen, men nr jag gick ned i vattnet var det s varmt och sknt! Vi fick en ansiktsmask som var gjord av lera som innehller mycket mineraler som r Dagen efter var det dags fr det vi kte dit fr, ridningen p islandshstarna! Att frst skritta och tlta p en stor ker och sedan rida upp i bergen dr vi ven galopperade, var helt fantastiskt och gav en otrolig frihetsknsla. Det kndes som om jag skulle kunna rida dr i en hel evighet. P eftermiddagen red vi ut mot havet och ven det var helt fantastiskt! Solen sken och vattnet glittrade lngt bort mot horisonten dr man kunde skymta vulkaner.P lrdagen kte vi p en guidad tur p sdra Island dr vi gick mellan tv kontinentalplattor ovan jord (enda stllet i hela vrlden dr de syns p ovansidan jorden) beskte ett enormt vattenfall som var riktigt vackert samt beskte platsen Geysir, dr det var aktiva gejser som var helt fascinerande att titta p.Denna resa var helt fantastisk och vlbehvlig. Ett stort Tack till MIN STORA DAG som har gett mig denna resa. Ni gr ett fantastiskt arbetet.Kram Felicia

29 juni 2017-Hej Gully!Resan var toppen. Vi blev alla frlskade i Island.😊Bsta hlsningarLena

8 juni 2017 - Hej!Det blev en mycket hrlig resa. Allt fungerade bra och Din planering stmde perfekt. Bl lagunen fick lite mer n en halvdag. Sedan var vi uppe i kyrktornet och p stan. Rundturen var helt suvern mycket trevlig guide (Per Ekstrm) och vi hade bra vder och fick se s mycket.Magnus (ena sonen) hade bestllt frukostkorgar, vars innehll ocks kunde rckt till lunch. Han hade ocks frbokat bord p hotell till 11 personer till kvllarna. En toppenresa som vi aldrig kommer att glmma!Siv o Harry

15 maj 2017- Hej Gully.Valskdningen blev instlld pga vdretFr vrigt r kunderna SUPERNJDA! :)Med vnliga hlsningar / Best RegardsMaria Holmlund

24 februari 2017-Hej Gully! S kom vi till slut ivg till Island! Dock var planet frn Stockholm frsenat s bussen hade gtt. Men med taxikom vi lagunen och senare restaurang Lava. Det regnade smspik men mkt sknt i bassngen. Det hade ndratsig mycket p 25 r! Och vad mnga badande det var! Det var bara att ta frsta bsta handduk nr man gick upp!Den gyllene cirkeln gjorde vi i strlande vder. 7 plusgrader och en svensktalande chauffr och bara 6 passagerare. Vid alla stopp massor av turister likas inne i Reykjavik. Pratade med den svensktalande portiern p Fron och han berttade hur turismen har kat de senaste ren. Och det gller hela ret och strst r tydligen gruppenchineser ochjapaner.Kan rekommendera tv restauranger frutom Lava nmligen Hfnin nere i hamnen och Laekjarbrekka. Mycket gott och trevlig personal p alla stllena.Hemresan startade i snovder men ovan molnen sken som vanligtsolen.Tack fr att du ordnade resan och vi terkommer nr det blir dags nsta gng.Bsta hlsningar Anders, Lena, Birgitta o Hillevi

Islandia Resor

Vi tar hjlp av cookies fr att tillhandahlla vra tjnster. Genom att anvnda vra tjnster godknner du att vi anvnder cookies.

X

islandia@islandia.se

ppet:
m-fr 09:00-17:00

Fr akuta renden utanfr kontorstid ring: