Rekommendationer

Islandia

Det är alltid lika roligt när våra kunder hör av sig efter resan!

5 augusti 2019 -Hej! Vi hade ett överraskande bra väder med både strålande sol och varma dagar.  Några regnskurar på norra Island men då var vi mestadels på resa i bilen. Vi hann se en hel del sevärdheter såsom, flera vattenfall på både södra och norra Island, gejsrar, plats för båda kontinentalplattorna, svart sand, lunnefåglar, isberg, lavaberg, varmt bad mm. Möjligen kunde vi haft en natt till i Husavik eftersom det blev lite knappt om tid kring Myvatn. Planeringen var annars bra med både naturnära hotell och hotell i byar och städer. Hotellfrukosten var i regel bra, något mindre sortiment på de små hotellen men det var helt ok. På Hotel Anna var rummen i olika standard. Men här åt vi en god middag.För övrigt rent och snyggt inredda. På Hotel Gerdi var rummen också i olika standard och storlek. I ett av rummen fanns det bara ett mindre fönster högt upp på väggen. Tyvärr var inte vattenrören fackmässigt monterade. Här var varmvatten- och kallvatten felkopplade och i toaletten spolades det varmvatten. För övriga hotell var standarden bra/mycket bra. Bilen, en Mitsubishi Outlander, fungerade utmärkt. Stort TACK för all hjälp. Mvh Bosse.

1 Augusti 2019 - Hej Gully! Jag har tänkt skriva till dig många gånger sedan vi kom hem och jag är ledsen att jag inte fått iväg raderna tidigare. Vi vill verkligen tacka dig för den fina och innehållsrika resan du komponerade åt oss Vi är alla tre väldigt nöjda. Höjdpunkten för Amanda var förstås - inte oväntat- mötet med och ridturerna på de underbara islandshästarna. Vi njöt också av den otroligt vackra vandringen från Eldhestar till lagunen.Stämningen på Eldhestar var vänlig och familjär och de tog väl hand om Amanda. Flera svenskar arbetade i stallet. Alla transporter fungerade perfekt och enligt islänningarna hade vi väldig tur med vädret även om regnjackan och ylletröja åkte på ibland. Det är 21 år sedan Bengt och jag besökte Island och då var det vårt första besök på ön.
Då var vi på väg till USA och det blev ett kortare besök. Det var roligt att komma tillbaka och se hur mycket som hänt i Reykjavik sedan dess. Så mycket nytt som byggts och så många fina affärer och restauranger det fanns nu. Vi lärde oss också att turismen gått om fiskeindustrin som inkomstkälla och vi mötte turister från många delar av världen, bl.a en grupp kineser på Eldhestar.
Vi sänder dig ett stort tack för ditt engagemang i vår resa, som blev en härlig minnesrik upplevelse. Varma hälsningar från oss alla tre genom Eva

26 juni 2019 -Tack snälla Madeleine på Islandia. Vi, 18 personer, kom i söndags tillbaka från Reykjavik. Det var en resa, som vi planerat i många månader för att fira min exmakes och min 75 årsdag tillsammans med barn och barnbarn. Det blev en resa, som vi alla alltid kommer att minnas. Tack vare er utmärkta service och planering har allt fungerat 100- procentigt. Det är nästan osannolikt att det inte inträffar något missöde eller sjukdom med så många personer och många programpunkter. Dessutom strålade solen alla dagar från klarblå himmel till kl. 23.45 var dag och temperaturen i skuggan var uppe i 15 grader. Bara det på Island! Lägenheterna på Hotel Fron, var så fina och bra läge i stan. Det är utmärkt för barnfamiljer att ha familjen samlad, att kunna laga en lunch och pausa mitt på dagen och det känns så rymligt. Och vi kunde samlas i olika grupperingar i de olika lägenheterna ibland på kvällen efter restaurangbesöken.Vi är så nöjda med alla programpunkter vi gjorde och bussar och tider fungerade perfekt. Ja, vi alla är så glada för att denna resa blev så fin.Måltiderna på kvällarna på olika restauranger gick smidigt och på två, Bryggjan Brugghus och Restaurang Reykjavik hade vi dessutom eget avskilt rum. God mat fick vi också på alla kvällsrestauranger. Tack än en gång för ert jobb med denna resa. Hälsningar Sara M

17 juni 2019 -Hejsan! Nu är vi tillbaka i Sverige och är väldigt nöjda med resan. Tacksamma för att all transport gick som på räls och för allt det varma isländska mottagandet. Fantastisk service och enastående bemötande från både dig och islänningarna i allmänhet. Och vi är såklart alldeles tagna och hänförda av alla vyer och upplevelser från lördagens tur utanför Reykjavik. Tusen tack för det!  Mvh Erik K - Korgossarna

15 juni 2019- Hej Madeleine, Jag och min man vill tacka dig för den fina planeringen du gjorde till oss. Allting fungerade perfekt och vi hade mycket glädje av vår guide och chaufför Lena Eriksson. Lena gav oss suverän information både vad gäller utflyktsmålen och det isländska samhället i övrigt. Ett plus var ju också att solen sken från molnfri himmel de dagar vi var där, vilket också speglades av det livliga inhemska folklivet, speciellt kvällar och nätter. Vi hoppas att vi kan återkomma vid annat tillfälle. Bästa hälsningar Monica och Dick

13 juni 2019 -Hej Gully! Tack för att du rekommenderade Frost og Funi samt hade fixat så att de visste att han fyllt år. De hade gjort jättefint på deras rum där. Island levererar! Med varje dag och inte ett moln så långt ögat kan nå har vi sett Islands vidder, berg och hav ända mot horisonten från morgon till kväll, med boende med det mest mysiga och vackra utsikt, med tillgång till att uppleva varma bad i naturen och på hotellen, med vandring i oslagbart fantastisk och förundrande terräng, i kombination med spännande stad och mat och dryck som smakat super, har vi fått uppleva Island på absolut bästa sätt. TACK från djupet av mitt hjärta ❤️ för att du ordnat med så underbara boenden och för alla fina tips på vad vi skulle göra. Mårten och jag är så nöjda  Med vänliga hälsningar, Susanne A

10 juni 2019Hej, Tack, vi hade en fantastisk resa. Vi hade tur med vädret, inget regn och sol nästan varje dag. Allt funkade fint med boende, bil och golfen. Fantastiska banor. Vi är helnöjda :-). Tack för all hjälp! Anneli

15 maj 2019- Hej Madeleine, Nu har jag äntligen pratat med beställaren.Gruppen blev ju påverkade av sas strejk men inte i den omfattning som man befarade. Deras hemresa med Sas genomfördes som planerat. Vliken var en himla tur! De är supernöjda med hela arrangemanget. Jätte positiva återkopplingar internt. Det som de nämde speciellt var valsafarin – superbra! De hade tur att det var så vindstilla denna dag, så de kunde verkligen se bra över havsytan och hade en behaglig dag till havs. Även turen Gyllene cirkeln, var jättebra. Solen sken och allt var bra. De berömde alla guider! Hotellet var bra och all mat var fantastisk!! Tack för din proffsiga hjälp! Detta vill jag göra med fler grupper! Hälsningar/Anneli

7 december 2018-Hej Madeleine, Har nu haft en avstämning med kunderna och de är såå nöjda :-) De tyckte allt fungerade väldigt bra och de var nöjda med upplägg, hotell osv. Ser fram emot att skicka fler grupper till Island. Stort tack för hjälpen! Med vänliga hälsningar, Teija

24 oktober 2018 - Hej Gully! Både mamma och jag är supernöjda med vår Islandsresa. Allt var verkligen bra. Det var späckade dagar men vi hann se mycket. Känns som om antalet dagar var perfekt, tror inte mamma hade klarat att ta in mer.Tack för hjälpen med att fixa en perfekt resa! Hälsningar Helena

15 augusti 2018- Hej Madeleine! Vi vill tacka för att vi fick en härlig resa till Island två veckor i juli. All bokning du gjorde med utflykt, boende och hyrbil samt flyg fungerande utomordentligt! Ha det fortsatt bra! Många hälsningar Monica med familj

15 augusti 2018 - Hej Gully, Det har varit en superbra resa och Island är fantastiskt. Allting har flutit på bra och ett extra stort plus till lägenheten. Den passade oss perfekt och den låg väldigt nära och bra till allting. Och paret som hade den var också jättebra, hon gav oss lite tips på vad vi kunde Göra när vi inte hade utflykter. Vi hade också bra väder för att vara Island :) Tack för all din hjälp och jag kommer garanterat åka tillbaka. Med vänliga hälsningar Johanna Petersson

29 maj 2018 - Hej Gully! Ville bara säga att kunden kom in till mig med choklad från Island nu och var jättenöjd med resan.(Sa speciellt att resplanen de fått var suverän att följa och hon ville att jag skulle tacka dig också) Guesthouset var fräscht och fint och hotellet sista natten jättebra. Resan över Stockholm hem gick smidigt. Hälsningar Ingela

5 december 2017 - Hej! Jodå jag ringde dem i förra veckan och de var jättenöjda! Allt hade flutit på perfekt. Så än en gång ett stort tack för hjälpen! Önskar dig en trevlig jul om vi inte hörs innan dess och så hoppas jag att vi snart får anledning att höras igen.Mvh Karolina

6 november 2017 - Hej Gully! Tack för en fantastiskt fin resa till Island. Allt fungerade perfekt och vi är jättenöjda med allt. Hälsa också Anders och tacka för alla fina besök och den utsökta guidningen. Hälsningar från11 nöjda svensklärare

4 september 2017- Resan till Island, var helt fantastisk! När vi hade landat och hämtat ut vårt bagage på flygplatsen, gick vi ut för att ta bussen till Blå lagunen. (En hel buss för oss själva! Haha) Blå lagunen var helt fantastisk! Frös först jättemycket när vi hade bytt om till badkläder och gick ut mot polen, men när jag gick ned i vattnet var det så varmt och skönt! Vi fick en ansiktsmask som var gjord av lera som innehåller mycket mineraler som är Dagen efter var det dags för det vi åkte dit för, ridningen på islandshästarna! Att först skritta och tölta på en stor åker och sedan rida upp i bergen där vi även galopperade, var helt fantastiskt och gav en otrolig frihetskänsla.  Det kändes som om jag skulle kunna rida där i en hel evighet. På eftermiddagen red vi ut mot havet och även det var helt fantastiskt! Solen sken och vattnet glittrade långt bort mot horisonten där man kunde skymta vulkaner. På lördagen åkte vi på en guidad tur på södra Island där vi gick mellan två kontinentalplattor ovan jord (enda stället i hela världen där de syns på ovansidan jorden) besökte ett enormt vattenfall som var riktigt vackert samt besökte platsen Geysir, där det var aktiva gejser som var helt fascinerande att titta på. Denna resa var helt fantastisk och välbehövlig. Ett stort Tack till MIN STORA DAG som har gett mig denna resa. Ni gör ett fantastiskt arbetet. Kram Felicia

29 juni 2017- Hej Gully! Resan var toppen. Vi blev alla förälskade i Island.😊 Bästa hälsningar Lena

8 juni 2017 - Hej! Det blev en mycket härlig resa. Allt fungerade bra och Din planering stämde perfekt. Blå lagunen fick lite mer än en halvdag. Sedan var vi uppe i kyrktornet och på sta´n. Rundturen var helt suverän mycket trevlig guide (Per Ekström) och vi hade bra väder och fick se så mycket. Magnus (ena sonen) hade beställt frukostkorgar, vars innehåll också kunde räckt till lunch. Han hade också förbokat bord på hotell till 11 personer till kvällarna. En toppenresa som vi aldrig kommer att glömma! Siv o Harry

15 maj 2017- Hej Gully. Valskådningen blev inställd pga vädret För övrigt är kunderna SUPERNÖJDA! :)Med vänliga hälsningar / Best Regards Maria Holmlund

24 februari 2017- Hej Gully! Så kom vi till slut iväg till Island! Dock var planet från Stockholm försenat så bussen hade gått. Men med taxi kom vi lagunen och senare restaurang Lava. Det regnade småspik men mkt skönt i bassängen. Det hade ändrat sig mycket på 25 år! Och vad många badande det var! Det var bara att ta första bästa handduk när man gick upp! Den gyllene cirkeln gjorde vi i strålande väder. 7 plusgrader och en svensktalande chaufför och bara 6 passagerare. Vid alla stopp massor av turister likaså inne i Reykjavik. Pratade med den svensktalande portiern på Fron och han berättade hur turismen har ökat de senaste åren. Och det gäller hela året och störst är tydligen gruppen chineser och japaner.Kan rekommendera två restauranger förutom Lava nämligen Höfnin nere i hamnen och Laekjarbrekka. Mycket gott och trevlig personal på alla ställena. Hemresan startade i snöoväder men ovan molnen sken som vanligt solen. Tack för att du ordnade resan och vi återkommer när det blir dags nästa gång. Bästa hälsningar Anders, Lena, Birgitta o Hillevi

Vi tar hjälp av cookies för att tillhandahålla våra tjänster. Genom att använda våra tjänster godkänner du att vi använder cookies.

X
Menu Search

Islandia AB

Holländargatan 27 (endast bokade besök)
S-113 59 Stockholm
Sverige

Tel: 08-545 215 60
E-post: islandia@islandia.se

Öppet:
Måndag-fredag: 09:00-17:00

För akuta ärenden utanför kontorstid ring: